Εικαστικός χάρτης

Επιμέλεια: Κατερίνα Αναστασίου
• catana@freemail.gr

 

Έλλαμψις

Η έλλαμψη για τον Αντώνη Κοσμαδάκη αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο βήμα της θέωσης, δηλαδή της σύμφυσης του θνητού με το θείο. Υπό αυτό το πρίσμα, στην πρόσφατη έκθεσή του μας δείχνει τη σαφέστατη πρόθεσή του να χρησιμοποιήσει τη ζωγραφική ως το απόλυτο μέσο της απόλυτης πνευματικής ανέλιξης. Ταυτόχρονα αυτό δεν τον εμποδίζει να παραμένει ένας απόλυτα κοσμικός και γήινος δημιουργός. Δρώντας με μια φαντασία οργιαστικά ελεύθερη και βακχικά αισθησιακή, τα έργα του διαθέτουν ένα δυϊσμό που ξαφνιάζει και γοητεύει ευχάριστα. Έτσι, πέρα από την πρώτη εντύπωση της έντονης θρησκευτικότητας που ξεγελά τον επιπόλαιο θεατή, βρίσκεται κανείς αντιμέτωπος με έναν κόσμο υπερβολής και ασυδοσίας που μπορεί να φτάσει στο χυδαίο, το φρενήρες ή ακόμη και το ζωικό. Έτσι, χωρίς να καταφεύγει σε κούφια ηθικοπλαστικά κηρύγματα αλλά μέσα από την οξεία κριτική του ματιά –η οποία μεταφράζεται σε δυναμικό ζωγραφικό αποτύπωμα– παρουσιάζει κόσμους σε πλήρη αποδόμηση και ηθική κατάπτωση. Με τον τρόπο αυτό σε τελική ανάλυση αποκαλύπτει την ηθική και αξιακή γύμνια της σύγχρονης ζωής. Η έκθεση λειτουργεί έως τις 25 Φεβρουαρίου. Ωράριο: Τρίτη έως Παρασκευή 11.00 – 21.00, Σάββατο 11.00 – 15.00
ena contemporary (Βαλαωρίτου 9Γ, Αθήνα, 2103390946)

1+1=1

Υπό την ταρκοφσκική εξίσωση «1+1=1», η Βαρβάρα Λιακουνάκου παρουσιάζει μια ενότητα έργων μεγάλων διαστάσεων από λάδι με λαδοπαστέλ, καθώς και έργων σε χαρτί με στιλό μελάνης. Η ζωγραφική της κινείται ανάμεσα στο ασπρόμαυρο και στο έντονο χρώμα και ανάμεσα σε γλυπτικές μορφές και δονούμενες γραμμές, επιχειρώντας να ενώσει λάδια και σχέδια σε μια αμφίδρομη δημιουργική διαδικασία και αισθητική. Οι συνήθως δυαδικές μορφές της, σχεδόν σε φυσικό μέγεθος, αναδύονται από ένα φόντο μονοχρωματικό και προκύπτουν από τον τρόπο χειρισμού του χώρου και του φωτός. Χωρίς να αθροίζονται, τα ζευγάρια της μεταμορφώνονται σε ενιαίους όγκους, σε αδιαχώριστα συμπλέγματα, δοκιμάζοντας κάθε φορά να αποδώσουν στο μονολιθικό εναγκαλισμό τους το πλήρες και το αδιάσπαστο, μέσα από τους μηχανισμούς μιας ένωσης, τόσο ζωγραφικής όσο και ψυχικής. Η έκθεση  θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 25 Φεβρουαρίου. Ωράριο: Τρίτη έως Παρασκευή 11.00 – 14.30 και 18.30 – 21.30, Σάββατο 11.00 – 15.00
Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης (Ξενοκράτους 7, Αθήνα, τηλ.: 2107244552)

The future is nolstagic

Στην έκθεσή του, που διαρκεί έως τις 4 Μαρτίου, ο λιβανέζος Raed Yassin συνεχίζει την έρευνά του σε θέματα προσωπικής και συλλογικής μνήμης. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί ευφάνταστες αναφορές στην ποπ κουλτούρα και τη μαζική παραγωγή, προκειμένου να μεταφράσει και να μεταφέρει στοιχεία κοινωνικο-πολιτικής κριτικής. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη δουλειά, ο Yassin επιλέγει ως κεντρική θεματική την «ανθρώπινη επιθυμία», προσφέροντας μια πικάντικη και χιουμοριστική ανάλυσή της μέσα από διαφορετικά μέσα. Όλες οι ενότητες της έκθεσης διακρίνονται από ένα κοινό οπτικό λεξιλόγιο αποπλάνησης και τα έργα στο σύνολό τους επιχειρούν να μας θυμίσουν ότι κάποτε υπήρχε μία εποχή κατά την οποία η ερωτική επιθυμία, ο λεγόμενος πόθος ήταν συνδεδεμένα με την ελπίδα. Ότι κάποτε υπήρχε μία εποχή που δεν έδινε σημασία σε προκαταλήψεις και διχαστικούς ηθικισμούς, αλλά οριοθετούσε τη δική της πιο απαλή εκδοχή της αλήθειας. Ωράριο: Δευτέρα 10.00 – 15.00, Τρίτη έως Παρασκευή 10.00 – 20.00, Σάββατο 11.00 – 15.00
Kalfayan Galleries (Χάριτος 11, Κολωνάκι, Αθήνα, τηλ.: 2107217679)