Μουσικές Προτάσεις

Γιώτα Νέγκα
“Τα τραγούδια που λες”

Η Γιώτα Νέγκα στην πιο προσωπική της εμφάνιση μέχρι σήμερα, χτίζει για έξι μόνο παραστάσεις ένα μουσικό σύμπαν με τη δική της σφραγίδα και υπογραμμίζει όσα είναι, όσα έχει, όσα θέλει και όσα ονειρεύεται. Η ίδια λέει για τις παραστάσεις της: «Τα τραγούδια που λες… Εκείνα που έμαθες να πονάς μαζί τους, εκείνα που σε έμαθαν να αγαπάς και τα άλλα που από φόβο δεν ξεστόμισες ποτέ. Η μνήμη μας, όσα φέρει το συναίσθημα που κουβάλησε στην πλάτη του τα χρόνια μας και έφτιαξε τις προσωπικές μας ιστορίες, την καθεμία ξεχωριστή, μα και με μια αόρατη γραμμή να τις ενώνει. Τα μεγάλα μας ανομολόγητα, εκείνα που φώλιασαν μέσα μας σιωπηρά και ήρθε η ώρα να τα ξορκίσουμε, ομολογώντας τα δυνατά».
Οι καιροί που πέρασαν, οι δίσκοι που ήρθαν ως «δώρα» από τους δημιουργούς, το «Καινούριο Φιλί», ο «Τελευταίος Εαυτός», οι συνεργασίες που με προίκισαν, ο Θέμης Καραμουρατίδης, ο Οδυσσέας Ιωάννου, ο Σταμάτης Κραουνάκης ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Goran Bregovic… Εσύ. Εγώ. Εμείς. Σας περιμένω στα «δύσκολα» ρεφρέν, να κρατήσουμε το χέρι στις ανηφόρες μας και να τις κάνουμε ευθείες.
Για έξι μόνο βράδια Σαββάτου. Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ασπιώτης. Παύλος Καλτουρουμίδης, πιάνο, Νίκος Κατσίκης, μπουζούκι, Δημήτρης Κουζής, βιολί, Αλέξανδρος Τράμπας, μπάσο,
Νίκος Καρατζάς, κρουστά.
Τα Σάββατα 4, 11, 18, 25 Φεβρουαρίου & 4, 11 Μαρτίου, ώρα προσέλευσης: 10.30μ.μ., στη μουσική σκηνή Σταυρός του Νότου Plus (Φραντζή 14, Νέος Κόσμος). Είσοδος: 13 ευρώ με μπίρα/κρασί.

 

Μουσική με ταμπεραμέντο

«Μουσική με ταμπεραμέντο» είναι ο εύγλωττος τίτλος της συναυλίας που δίνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του διακεκριμένου -για τις ερμηνείες καθώς και για την πλούσια δισκογραφία του- γερμανού αρχιμουσικού Φρανκ Μπέερμαν (και όχι του Τζανκάρλο Αντρέτα που για προσωπικούς λόγους ανέβαλε την παρουσία του στο πόντιουμ της Ορχήστρας). Το ευφάνταστο πρόγραμμα της συναυλίας, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Δανίας και το Δανέζικο Ινστιτούτο, δίνει την ευκαιρία στους φιλόμουσους να απολαύσουν την, καταιγιστικών εναλλαγών και διαθέσεων, Δεύτερη Συμφωνία του Καρλ Νίλσεν, την οποία θα ερμηνεύσει η Κ.Ο.Α. για πρώτη φορά στην ιστορία της. Ακόμα το περίφημο συμφωνικό ποίημα του Οτορίνο Ρεσπίγκι «Πεύκα της Ρώμης», καθώς και μία ανερχόμενη σολίστ του πιάνου με εκρηκτικό ταμπεραμέντο, την Αλεξία Μουζά, στο λεπταίσθητο Κοντσέρτο του Μορίς Ραβέλ.
Την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου, στις 8.30μ.μ.,  στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Τιμές εισιτηρίων: από 25 έως 10 ευρώ, 5 ευρώ (εκπτωτικό).

 

H Ute Lemper τραγουδάει Μπρεχτ και Βάιλ

Η γοητευτική Γερμανίδα ντίβα Ute Lemper σε μια παράσταση σταθμό στην καλλιτεχνική της πορεία, όπου ο λόγος του μεγάλου δραματουργού και ποιητή Μπέρτολτ Μπρεχτ συναντούν τη μουσική του Κουρτ Βάιλ. H Lemper μας οδηγεί σε ένα μουσικό ταξίδι με αφετηρία τους Μπρεχτ και Βάιλ και μας μεταφέρει στη μυστηριώδη ατμόσφαιρα των καμπαρέ του μεσοπολεμικού Βερολίνου με θρυλικά τραγούδια όπως το «Surabaya Johnny» και «Speak Low», μελωδίες από την «Όπερα της Πεντάρας» με τον «Mack the Knife» και την «Pirate Jenny» και ερωτικά Tango, όπως το «Youkali Tango- Habanera».
Η Lemper είναι παγκοσμίως γνωστή για τις ερμηνείες της στα τραγούδια των Μπρεχτ και Βάιλ και μία από τις ελάχιστες σύγχρονες performers που μπορούν να αποδώσουν με τόση δεξιοτεχνία την πολιτική και την αισθητική του βερολινέζικου καμπαρέ. Αφοσιωμένη «storyteller», μοναδικό κράμα τραγουδίστριας, χορεύτριας, ηθοποιού και συνθέτη, μας ταξιδεύει με το ταλέντο της στη ζωή του Κουρτ Βάιλ, στις επώδυνες, αλλά και στις λαμπρές στιγμές της καριέρας του. Εξυμνεί τον Μπρεχτ, ένα μοναδικό πολιτικό ποιητή που είχε ως φιλοδοξία να κάνει τον κόσμο καλύτερο μέσα από την τέχνη του. Δημιουργεί δαιδαλώδεις διαδρομές μέσα στο χρόνο και κινείται από το μπρεχτικό σύμπαν και την τέχνη που δημιουργήθηκε στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης ως την Μαρλέν Ντίτριχ, το γαλλικό chanson, την Πιαφ και το tango. Στη θεατρική της πορεία έχει αφήσει το προσωπικό της στίγμα σε ιστορικές παραγωγές στο Broadway και στο West End έχοντας αποσπάσει το βραβείο Moliere καλύτερης ηθοποιού για την ερμηνεία της στο «Cabaret» και το βραβείο Laurence Olivier καθώς και το American Theatre Award για την ερμηνεία της στο «Chicago».
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Ημέρες Μπρεχτ στην Αθήνα»: 30/1/2017: ανοικτή συζήτηση για τον Μπρεχτ, Ρομάντζο, 8μ.μ., 11/2/2017: workshop με τον σκηνοθέτη Andreas Bartsch, θέατρο Μορφές Έκφρασης, 12/2/2017: μουσικοθεατρική παράσταση Μπέρτολτ Μπρεχτ «Συνομιλίες φυγάδων» και «Το αλφαβητάρι του πολέμου», σκηνοθεσία Andreas Bartsch, Gazarte, 8μ.μ.
Το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου, στις 9μ.μ.,  στο Θέατρο Παλλάς (Βουκουρεστίου 5). Εισιτήρια από 20 ευρώ.

ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΕΠΟΧΗΣ»

H συνοπτική ιστορία της Jazz

Από τις Εκδόσεις Φίλλιπος Νάκας κυκλοφόρησε «H συνοπτική ιστορία της Jazz» του Άγγελου Γαβριήλ. Η έκδοση είναι ενοποίηση και επεξεργασία των κειμένων που δημοσιεύτηκαν στο ΠΟΛΥΤΟΝΟν ως μόνιμη στήλη (Ιστορία της Jazz), για τέσσερα χρόνια, από το τεύχος 38 ως το τεύχος 62.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι παρά το ότι στην Ελλάδα έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια πολλά βιβλία πάνω στη jazz (κυρίως ξένα αλλά και αρκετά ελληνικά), δεν έχει κυκλοφορήσει καμία Ιστορία της Jazz. Το βιβλίο του Άγγελου Γαβριήλ είναι το πρώτο στο είδος του.

 

Το Γαϊτανάκι

Δύο καταξιωμένες μουσικοί συμπράττουν τραγουδώντας και παίζοντας σαντούρι και μπαγλαμά. Η καθηγήτρια του Ωδείου Φίλιππος Νάκας Αρετή Κετιμέ (τραγούδι, σαντούρι), μαζί με την Κατερίνα Τσιρίδου (τραγούδι, μπαγλαμάς) αυτή τη φορά θα μας ταξιδέψουν στο Ανατολικό Αιγαίο και τη Μικρά Ασία και θα μας αποκαλύψουν το μεγαλείο της σμυρναίικης σχολής. Μουσικές πού ’ρχονται απ’ τα χρόνια τα παλιά, παιγμένες με απόλυτο σεβασμό αλλά και με γνώση του τόπου, της εποχής και των συνθηκών μέσα στις οποίες αυτές δημιουργήθηκαν. Μαζί τους και μια πλειάδα εξαιρετικών μουσικών.
Την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου, στις 8.30μ.μ., στην αίθουσα Συναυλιών Φίλιππος Νάκας (Ιπποκράτους 41). Είσοδος ελεύθερη.