Προβλήματα με Φράπορτ για το «Μακεδονία»

karyotakis

Νέες διεκδικήσεις για τη Φράπορτ αναμένεται να προκαλέσουν τα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», με αφορμή την παράταση που δόθηκε από το υπουργείο Υποδομών έως τον Απρίλιο του 2018.
«Υπάρχουν δύο έργα σε εξέλιξη στο αεροδρόμιο Μακεδονία, και ένα μέρος του τμήματος του έργου, η Φράπορτ προτείνει να μην γίνει. Αυτά τα έργα γίνονται από το ελληνικό δημόσιο. Έχουν ξεκινήσει πολλά χρόνια πριν και ολοκληρώνονται, ένα μέρος αυτών, φέτος, και οριστικά, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τελειώνουν το ‘18. Είναι λογικό να υπάρχουν κάποιες ενστάσεις στην υλοποίηση του έργου, από τη στιγμή που για αρκετούς μήνες, για τεσσερισήμισι με πέντε μήνες αν θυμάμαι καλά, η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα μειωθεί σημαντικά. Τους χειμερινούς μήνες δηλαδή. Προσπαθούμε να βρούμε μία λύση πώς θα το αντιμετωπίσουμε αυτό και να προχωρήσουμε», ανέφερε προσφάτως (2/10/2017) στο πλαίσιο της συνέντευξης που παραχώρησε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.
Δυσαρεστημένη η κοινοπραξία

Η απόφαση της παράτασης των εργασιών προκάλεσε την έντονη διαφωνία της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας, που βρίσκεται ήδη σε έντονη διαμάχη με το υπουργείο και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με αφορμή την παραλαβή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Η Φράπορτ αξιώνει ένα ποσό της τάξεως των 74 εκατ. ευρώ, θεωρώντας ότι η κατάσταση των αεροδρομίων δεν είναι η συμφωνημένη.
Όσον αφορά το αεροδρόμιο «Μακεδονία», η εταιρεία ισχυρίζεται ότι οι επιπλέον καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου θα προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στην τοπική οικονομία και τον τουρισμό, λόγω του γεγονότος ότι θα μειώσουν τη χωρητικότητά του κατά 75% για διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών.
Από τη μεριά του το Δημόσιο ξεκαθαρίζει ότι οι απαιτήσεις της εταιρείας δεν έχουν βάση και δεν δικαιούται το ποσό το οποίο αξιώνει, καθώς και ότι η εταιρεία μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει όλα όσα όφειλε. Ταυτοχρόνως, υποστηρίζεται ότι στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης υπήρχαν σοβαρά προβλήματα, εξαιτίας της ύπαρξης μεγάλου όγκου πολεμικού υλικού στην υποδομή του αεροδρομίου. Επομένως, είναι λογικό να υπάρχουν καθυστερήσεις.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της κόντρας για το «Μακεδονία» θέση πήρε και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ), στον οποίο συμμετέχουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Ο ΟΤΘ ζητεί να βρεθεί μια κοινή γραμμή πλεύσης, ώστε να μην προκληθούν περαιτέρω προβλήματα στο τουριστικό προϊόν της πόλης.
Οι διαφωνίες μεταξύ του Δημοσίου και της Φράπορτ αναμένεται να ενταθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς φαίνεται να υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών. Άλλωστε, είναι πολύ πιθανόν να προκύψουν και νέα προβλήματα με αφορμή τα έργα σε κάποιο άλλο από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχει αναλάβει η προαναφερθείσα εταιρεία.

Μίνως-Αθανάσιος Καρυωτάκης