Η «Εποχή» στη Λευκάδα

ekdromi-epohis

Ακόμη μία απόδραση από την Αθήνα πραγματοποίησε το ιστορικό, εκδρομικό τμήμα της «Εποχής». Αυτή τη φορά βρεθήκαμε το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος στη Λευκάδα, το τέταρτο σε έκταση και πληθυσμό νησί του Ιονίου. Με διατασική και ανανεωμένη σύνθεση -οκτώ πρόσωπα ήρθαν για πρώτη φορά- τριάντα έξι άτομα αναχωρήσαμε το μεσημέρι της Παρασκευής 25/5 από την πλατεία Κάνιγγος. Μέσω του ασφαλούς πλέον αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών, με τις εντυπωσιακές νέες σήραγγες και της γέφυρας Ρίου – Αντίρριου, φτάσαμε το βραδάκι στη Νικιάνα της Λευκάδας. Σ’ όλη τη διαδρομή ο Λάμπης πλούτιζε τις γνώσεις μας με αναφορές σε πρόσωπα και γεγονότα από τη σύγχρονη ιστορία του κινήματος. Για να μην πηγαίνουμε κουτουρού, όπως έλεγε. Στο ξενοδοχείο μαζί με τη φιλόξενη υποδοχή, μας περίμενε και μια σχετική ταλαιπωρία αφού το αυξανόμενο βαλκανικό τουριστικό ρεύμα και η οργανωτική αδυναμία των υπεύθυνων του ξενοδοχείου οδήγησε αρκετούς από μας στα πέριξ room to let.Το γεγονός μας χάλασε κάπως, αλλά γρήγορα το ξεπεράσαμε. Άλλωστε, αριστεροί είμαστε…
Την επόμενη μέρα, Σάββατο, το πρόγραμμα είχε περιήγηση στην πόλη της Λευκάδας. Με τα γραφικά σοκάκια και τα χαρακτηριστικά ξύλινα αντισεισμικά σπίτια επενδυμένα με λαμαρίνα, τον πλακοστρωμένο εμπορικό πεζόδρομο, τις σημαντικές, παλιές εκκλησίες, το αρχαιολογικό μουσείο, τη σπουδαία βιβλιοθήκη με τη συλλογή εικόνων επτανησιακής τέχνης κ.ά.Το μεσημέρι κάναμε την πρώτη βουτιά στην παραλία του Αη Γιάννη και το βράδυ βρεθήκαμε στην ορεινή Καρυά για φαγητό μετά τελικού Τσάμπιονς Λίνγκ, όπου μαζί με τα εδέσματα γευτήκαμε και την ήττα της κόκκινης Λίβερπουλ από τη βασιλοχουντική Ρεάλ.
Την Κυριακή, όπως ήταν αναμενόμενο, η ομάδα διασπάστηκε: σε κάποιους, 8 τον αριθμό, βγήκε το απωθημένο για πλωτή βόλτα. Γιατί μπορεί να είμαστε στο Ιόνιο, αλλά για να φτάσεις στη Λευκάδα δεν μπαίνεις σε πλοίο. Μια πλωτή γέφυρα 20 μέτρων τη συνδέει με την ηπειρωτική Ελλάδα. Έτσι, με επικεφαλής την Ελένη Σταματάκη, η ομάδα αυτή επιβιβάστηκε στο NIDRI STAR I και απόλαυσε τα ήρεμα νερά του Ιονίου. Μπάνιο στο εκπληκτικό Πόρτο Κατσίκι, επίσκεψη στο Φισκάρδο της Κεφαλλονιάς, τις Φρίκες της Ιθάκης, στο Μεγανήσι για το σπήλαιο που κρυβόταν το υποβρύχιο Παπανικολής, βόλτα γύρω από τα νησιά του Ωνάση, Σκορπιό, Σπάρτη, Καστρί και τώρα του ρώσου Ριμπολόβλεφ και το Μαδουρί του Αρ. Βαλαωρίτη. Αλλά και η κυρίως ομάδα δεν τα πέρασε άσχημα: καφές και γνωριμία με το Νυδρί, γύρος του νησιού και χορταστική παραμονή στο απέραντο Κάθισμα για μπάνιο και φαγητό. Συνάντησαν μάλιστα εκεί και τον Αριστείδη Μπαλτά, που με την παρέα του βρέθηκε το τριήμερο ιδιωτικά στο νησί.
Τη Δευτέρα μετά το χαλαρωτικό μπανάκι στα νερά της Νικιάνα πήραμε το δρόμο της επιστροφής, κάνοντας μια στάση για φαγητό δίπλα στη θάλασσα στη γραφική Βόνιτσα. Αργά το βράδυ επιστρέψαμε στην Αθήνα.
Ήδη, κατά τη διαδρομή, με προτροπή της συντονίστριας Χριστίνας, ακούστηκαν οι πρώτες προτάσεις για την επόμενη – μεταμνημονιακή εκδρομή, το φθινόπωρο.
Ως τότε να είμαστε όλοι καλά και καλό καλοκαίρι!

Θέμης Δαλέζιος

Υ.Γ.: Μπορεί η «Εποχή» να πήγε στη Λευκάδα, αλλά η εφημερίδα δεν βρέθηκε εκεί… Παρ’ όλα αυτά, γύρισε με 1.000 ευρώ στο ταμείο της. Δηλαδή, ακόμη ένα συριζαίικο παράδοξο!