Ομόφωνα θετικά αποφάνθηκε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για τη μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου, στο πλαίσιο κατασκευής του Μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης, μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση την περασμένη Τετάρτη. Την ίδια στιγμή, προσφυγές εναντίον της σχετικής Υπουργικής Απόφασης εκκρεμούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας – προσφάτως η ημερομηνία εξέτασης επισπεύστηκε για τις 6 Νοεμβρίου 2020. «Γιατί, ενώ η Υπουργός δηλώνει από βήματος της Βουλής ότι στις 6 Νοεμβρίου «το Δικαστήριο θα κρίνει και η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να προσαρμοστεί στην όποια απόφαση του ΣτΕ», η ίδια δεν περιμένει την απόφαση του ΣτΕ, αλλά βιάζεται να φέρει για εξέταση τη μελέτη απόσπασης των αρχαιοτήτων;» διερωτάται ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων με ανακοίνωσή του. «Εντυπωσιάζει η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ και της Αττικό Μετρό να επιδείξουν στον πρωθυπουργό ότι «όλα πάνε ρολόι» και «το έργο θα ολοκληρωθεί χωρίς καθυστερήσεις, τη στιγμή που ένα χρόνο μετά την αλλαγή του σχεδιασμού, το μόνο που μπορούν να επιδείξουν είναι συνεχή ατοπήματα και καθυστερήσεις», συμπληρώνει ο ΣΕΑ.
Την ίδια στιγμή, η επίτιμη γενική διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και πρώην γενική γραμματέας ΥΠΠΟΑ, Μαρία Βλαζάκη, με άρθρο της στο Documento, απαντά στην απάντηση της υπουργού Πολιτισμού κ. Λίνας Μενδώνη σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ 25, Κρίτωνα Αρσένη, με την οποία «διαστρεβλώνεται η αλήθεια για τις πολύ σημαντικές αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης και δημιουργούνται εντελώς λανθασμένες εντυπώσεις προκειμένου να υποστηριχθεί πάση θυσία η εξαγγελία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ στις 7.9.2019 για απόσπασή τους και επιστροφή στην περίοδο πριν από το 2015».
Μεταξύ άλλων, σημειώνει: «Γίνεται λόγος ότι οι προσφεύγοντες [στο ΣτΕ] καθυστερούν τις εργασίες στον σταθμό. Το είπε και ο πρωθυπουργός φέτος στη ΔΕΘ σε απάντησή του προς δημοσιογράφο, προσθέτοντας συγκρατημένα ότι η παράδοση του μετρό το 2023 είναι μεν φιλόδοξη αλλά εφικτή. Τι έχουν να πουν για τους τρεις μήνες που χρειάστηκαν μέχρι να εκδοθεί η απόφαση της απόσπασης και επανατοποθέτησης και για το γεγονός ότι πέρασε ολόκληρος χρόνος για να έρθει στο ΚΑΣ για εξέταση η μελέτη απόσπασης; Τι έχουν να πουν για τον πολύ χρόνο που θα χρειαστεί για να λειτουργήσει το μετρό με τη μέθοδο που έχει εγκριθεί, η οποία αποκλείει τη δυνατότητα κίνησης των συρμών και επομένως λειτουργίας του μετρό στο σύνολό του, μέχρι την πλήρη αποπεράτωση του έργου κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου;»
Παράλληλα, βάζοντας μία ακόμα παράμετρο, η κ. Βλαζάκη επισημαίνει: «Όλοι ξέρουν καλά ότι οι βαθύτερες αρχαιότητες που σήμερα προστατεύονται κάτω από το μνημειακό σύνολο και πρόκειται να αποκαλυφθούν κατά τις ανασκαφές που θα ξεκινήσουν στον σταθμό Βενιζέλου –εάν υλοποιηθεί η απόσπαση– δεν είναι προβλέψιμες ούτε σε διάρκεια ούτε βέβαια σε σπουδαιότητα. Ας προστεθεί εδώ και ο χρόνος αναγκαστικής απόσπασης και αυτών (!). Και ο χρόνος επανατοποθέτησης του μνημειακού συνόλου ως παζλ με τα όσα προβλήματα συνεπάγεται; Πρόκειται δηλαδή για μια πλέον χρονοβόρα και κοστοβόρα λύση από κάθε άποψη. Άδικα θυσιάζονται οι αρχαιότητες για την υποτιθέμενη επίτευξη ενός στόχου τον Απρίλιο 2023. Για τη συνολική χρονική καθυστέρηση της ολοκλήρωσης κατασκευής της βασικής γραμμής του μετρό, μήκους 9,6 χιλιομέτρων, δεν ευθύνεται ο σταθμός Βενιζέλου, αλλά χρησιμοποιείται ως ατυχές πρόσχημα για την καθυστέρηση».
ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ, 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Copyright © 2025 - All rights reserved

 | 

Developed by © Jetnet